Baka kladd :D

2011-02-09

Har bakat kladdkakemuffins nu :) Jag lyckade väldigt bra i köket men det tog sin tid. Mobilen fick ju vara med ;s då vet ni ju vafor, haha.

Du behöver:

till att göra smeten:                                 till att göra muffins av dom:
bunke/skål                                             smeten
slickepott                                               slickepotten
deciliter (dl)                                           sked
matsked mått (msk)                                plåt
tesked mått (tsk)                                   muffinsformar
kryddmått (krm)

Gör så här:

Kladdkakemuffins     200* i 20 min   20-25st
2 st ägg
3 dl socker

Rör om

1 tsk  vaniljsocker
4 msk kakao
1 krm salt
1 ½ vetemjöl
100 g smält magarin

Rör om så att allt blandas i bunken/skålen. Lägg smeten i former och in i ugnen.

Om du vill så kan du strö på lite strösocker när dom är färdiga. Du tar du en fil och häller i strösocker in den och skakar över en muffins.

Kommentarer



LÄS INNAN DU KOMMENTERAR:

Jag kör tyvärr inte med bloglovin - Läs inlägget innan du kommenterar, det du söker kanske står där i - Jag är intresserad av tävlingar m.m - Alla bilder som visas är tagna av mig om det inte står något annat - Tipsa gärna hur jag ska förbättra mig blogg!


Ditt namn?:
Stalker?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0