Dag 3 - Mina föräldrar

Jörgen och Susanne.

Jörgen är då min far. Han är 49 år gammal och hans födelsedag är den 9 Juni. Han är uppväxt på landet Rosenlid. Tsm med hans mor (farmor) Inga-Britt och hans far (farfar) Martin och sin lillasyster (faster) Gunilla.
Pappa gick aldrig på gymnasiet när han var ung så han har ingen utbildning. Han fick jobb strax efter högstadiet
och han flyttade ut från sitt hem ganska tidigt med som jag minns historian.
Han träffade mamma genom Gunilla. Gunilla och mamma var vänner och kände varandra, dom är lika gammla så inte unligt. Men gonom det så sågs ju mamma och pappa ofta.

Just nu så är han arbetslös, han har svårt att hitta jobb däför att han inte har någon utbildning. Så gör inte det misstaget att hoppa av skolan. Han klagar ju själv på det nu när han försöker hitta något bra jobb. Men han jobbade på Gunnebo Hörletråd för två år sen. Där så gjorde dom tråd som Gunnebo är känd för ännu idag tror jag och dom kallade den fabriken för Hörletråd. Och då är det inte sytråd utan ståltråd. Men tydligen så gick det inte så bra för dom så fabriken fick läggas ner. Och det var året 2009. Men på sommaren 2010 så fick pappa praoa på Gladhammars kyrkogård. Han tjänade ju inga pengar direkt men han fick ju testa lite nytt och se om han tyckte om det. Och nu på sommaren 2011 så ska han jobba där och tjäna pengar som kan behövas.
Hans personlighet så är pappa en ganska lugn människa om man tänker efter. Ganska så pratglad och vill oftas ha någoting att göra. För han gillar inte precis bara att sitta och ta det lugnt.

Susanne är då min mor. Hon är 43 år gammal och hon fyller år den 25 maj. Hon är uppväxt i stan i ett hus som ligger nära Corner inne i Västervik. Kommer inte ihåg redigt namnet på gatan. Men där bodde hon med hennes mor (mormor) Berit och hennes far (morfar) Bertil och hennes storebror (morbror) Christer. Hon har även sin älsta bror, Bosse (morbror). Men han bodde knappt kvar hemma när mamma fanns. För det är hela 18 är mellan dom två syskonen.
Jag vet inte om mamma gick på gymnasiet eller vad hon gjorde, eller vad för linje hon äns gick på då. Men nu jobbar hon iaf med utvecklingstörda. Och det är gatan som är på andra sidan vägen av kvantum (är inte så bra på gatonnamn här precis) och där har hon jobbar väldigt länge.
Hon säger själv att hon alltid har velat jobbat med människor och det har hon ju fått göra.
Hon flyttade väll ut när hon hade träffat pappa. Dom bodde först i Gunnebo tror jag på lite olika ställen. Sedan så när mamma bar på Robin aå letade dom efter störe hus och då så hittade dom Stensnäa där jag/vi bor nu. Här så har väll dom bott kanske runt 20 år?
Som person så är mamma en väldigt bestämd person och vill gärna ha rätt på det första.

Känner ju att jag kan så mke om mina föräldrar och har ett bäst minne -.- Kanske inte så jätta rolig fakta men det får duga iaf.


Kommentarer



LÄS INNAN DU KOMMENTERAR:

Jag kör tyvärr inte med bloglovin - Läs inlägget innan du kommenterar, det du söker kanske står där i - Jag är intresserad av tävlingar m.m - Alla bilder som visas är tagna av mig om det inte står något annat - Tipsa gärna hur jag ska förbättra mig blogg!


Ditt namn?:
Stalker?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0