rekord: världens största...



Poe kan vara världens största häst

Drygt två meter hög och ett och ett halvt ton tung, då kan man verkligen prata om hästkrafter.
Poe är av rasen Clydesdale och är på väg att skriva in sig i rekordböckerna. Den aktuella rekordinnehavaren, Remington från Texas, är 198 centimeter från hovarna till manken. Poe är två centimeter högre.
Ägaren är själv bara 160 centimeter lång och har en specialtillverkad stege när hon ska kliva upp på Poes rygg



George är världens största hund, han är en Grand Danois 1,09 meter i mankhöjd och 111 kilo. George är den största hunden hittills uppmätta.

Vem vill ha en sån bjässe i huset? Georg har varit med i massor med tidningar och tvprogram. Annars ser han ganska snäll ut för att vara en stor svart hund, eller?
Han äter tydligen 50 kilo hundmat i månaden, oj då!? Hans ägare borde använda icakasse för att plocka upp efter han.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Stooor hund

2012-06-13 @ 20:56:36
URL: http://tittiizz.bloggplatsen,.se



LÄS INNAN DU KOMMENTERAR:

Jag kör tyvärr inte med bloglovin - Läs inlägget innan du kommenterar, det du söker kanske står där i - Jag är intresserad av tävlingar m.m - Alla bilder som visas är tagna av mig om det inte står något annat - Tipsa gärna hur jag ska förbättra mig blogg!


Ditt namn?:
Stalker?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0