kväääller

2011-03-28

gud, jag är helt slut och har ont i magen. Det tog mig en timme att baka dom där muffinserna. Men det vart iaf många, runt 40 styckna. Det räcker nog, så mke äter vi inte.
Nehe, jag är skit trött nu och jag vill gå lägga mig. Så jag ska bara skriva klart det här lite snabbt, och sedan borsta tänderna och göra mig ordning för kväller. Och sedan hoppar jag i sängen och läser lite innan jag ska sova. En väldigt bra planering, kommer tidigt i sängen. Då kanske jag inte envisas imorgon att ligga kvar i sängen ;) haha.

Receptet av kladdkakemuffinsaran om några är intersserade. Tror faktiskt redan att jag har skrivit upp det här på bloggen.

till att göra smeten:                                 till att göra muffins av dom:
bunke/skål                                             smeten
slickepott                                               slickepotten
deciliter (dl)                                           sked
matsked mått (msk)                                plåt
tesked mått (tsk)                                   muffinsformar
kryddmått (krm)

Gör så här:

Kladdkakemuffins     200* i 10-15 min   20-25st
2 st ägg
3 dl socker

Rör om

1 tsk  vaniljsocker
4 msk kakao
1 krm salt
1 ½ vetemjöl
100 g smält magarin

Rör om så att allt blandas i bunken/skålen. Lägg en klick av smeten i varsin forme och in i ugnen.
Om du vill så kan du strö på lite strösocker när dom är färdiga. Du tar du en fil och häller i strösocker in den och skakar över en muffins.

Kommentarer



LÄS INNAN DU KOMMENTERAR:

Jag kör tyvärr inte med bloglovin - Läs inlägget innan du kommenterar, det du söker kanske står där i - Jag är intresserad av tävlingar m.m - Alla bilder som visas är tagna av mig om det inte står något annat - Tipsa gärna hur jag ska förbättra mig blogg!


Ditt namn?:
Stalker?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0