vad är det för hund vi är hundvakt åt?

2011-09-17

Gud vilken hund man ska vara hundvakt åt då. Först tar han fram en trädpinne från våran ved och gnagar sönder, så hela golvet blir skitigt. Så då bev det bara att hämta soppborsten och soppa upp efter honom. Sedan är han envis och ville gå ut till mörkret. Och jag offrade mig, även att jag är livrädd för mörker. Men vi gick ut, och kom in lika fort. Kom inte ens till tomtens gränns. Men det var kolsvart ute, jag hörde massa ljud runt omkring mig, Chivas vart vild och ville springa ut till ängen. Och då fattar man att det finns djur där. Helt plösligt så står väl ett vildsvin mitt framför ögonen på mig.
Så jag vände och gick in igen. Och nu ligger Chivas och halvsover. Tyst som en mus, väldigt skönt. Och jag ska väl ta fram skolböckerna och sätta mig för att plugga lite här. Samtidigt då jag har lite svag musik på :)

Kommentarer



LÄS INNAN DU KOMMENTERAR:

Jag kör tyvärr inte med bloglovin - Läs inlägget innan du kommenterar, det du söker kanske står där i - Jag är intresserad av tävlingar m.m - Alla bilder som visas är tagna av mig om det inte står något annat - Tipsa gärna hur jag ska förbättra mig blogg!


Ditt namn?:
Stalker?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0