Dag 19 - Smeknamn du har, och varför du har dom.

Mina smeknamn som jag hör mest är: Zeijlon, Z, fjortisen och mitt vanliga namn, Linnea :)

Zeijlon har jag nästan alltid haft. Jag fick det tidigt i Gunnebo. Men det är för att det är mitt efternamn. Och så har det alltid funnits två Linneor i min klass, och då blir jag Zeijlon. Det blev lättare så.

Z är för att det är första bokstaven i mitt efternamn. Det smeknamnet har jag egenligen inte haft så länge och kanske inte bli kallad för så mke. Men det händer ju ändå. Men det är ungefär samma sak för Zeijlon.

Fjortisen fick jag när jag började sjuan. Det är många som kallar mig det. Men det är inte för att dom tycker att jag är en fjortis precis. Jag vet inte varför det har blivit fjortis. Jag började ju först kalla Sammy för fjortis, och han kallade mig för det med, men det var ju bara på sämt vi körde det med. Men sen så har väldigt många börjat med det eftersom dom har hört det och så.

Och Linnea har jag ju för att det är mitt namn helt enkelt.


Kommentarer
Postat av: Molly

Har inte haft någon data på sjukt länge, så jag har missat massa på sdin blogg nu :o

Men det kolla jag på nu :D

Men iallafall, ditt efternamn, Zeijlon (stavat rätt?) jag känner igen det.. Men hur kan det komma säg här nere i skåne, känner du några här, släkningar? :)

2011-06-04 @ 00:10:08



LÄS INNAN DU KOMMENTERAR:

Jag kör tyvärr inte med bloglovin - Läs inlägget innan du kommenterar, det du söker kanske står där i - Jag är intresserad av tävlingar m.m - Alla bilder som visas är tagna av mig om det inte står något annat - Tipsa gärna hur jag ska förbättra mig blogg!


Ditt namn?:
Stalker?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0