kommentar o svar

2011-09-16

Postad av: Vendii
Om: glasögonorm? nejtack
Kommentar: Hur tränar du dina ögon då? c:

Svar: Nu ska jag försöka få till ett bra svar här om jag kan ;) haha. Men jag kan säga förlåt redan nu för de suddiga bilderna och det dåliga ljuset på dom. Men jag tog de bara lite snabbt, och ljuset var ju inte det bästa där jag befann mig just då. Men jag kan börja med att jag fick hem en bild från sjukhuset när jag var där första gången. I våras då någonstans. Och den ser ut så här:

Det är två ofärdiga katter på var sin sida. Man ska hålla upp pappret en bit ifrån sig i ögonhöjd. Sedan ska man hålla i en penna mellan pappret och ögonen. Kolla på spetsen på pennan. Så här:



Sedan får du hystera lite med pennan fram och tillbaka. Längre mot ögonen eller mot pappret. Tills du ser tre katter. En katt kommer imellan de två ofärdiga katterna, och blir till en hel. Sähär:



Och när du ser tre styckna. Så drar du sackta bort pennan, och fortsätta kolla på pappret. Och försöker att inte tappa bort den tredje katten. Utan försök att håll kvar den på sin plats där imellan bara utan penna. Och så drar du pappret med de tre katterna på sakta närmre dina ögon. Till den försvinner, då är det bara att starta om igen ;)


En liten seg träning kanske. Det ska jag sitta och göra tio gånger per dag, om och om igen. Men det blir inte så farligt. Det tar ju inte så många minuter.
Och förresten, på de två sista bilderna så ritade jag dit den tredje katten i mitten. Bara för att ni skulle se hur jag menade. För man kan ju inte fotografe sin syn? ;) haha.
Hoppas att du är nöjd med ditt svar Vendela iallafall. Och ni andra som har undrar, och hoppas min förklaring vart gödkänd.


Kommentarer
Postat av: Vendii

Haha, okej då förstår jag! ;)

2011-09-16 @ 20:32:23
URL: http://vendiidenfina.blogg.se/



LÄS INNAN DU KOMMENTERAR:

Jag kör tyvärr inte med bloglovin - Läs inlägget innan du kommenterar, det du söker kanske står där i - Jag är intresserad av tävlingar m.m - Alla bilder som visas är tagna av mig om det inte står något annat - Tipsa gärna hur jag ska förbättra mig blogg!


Ditt namn?:
Stalker?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0