idag är det ingen vanlig dag för det är den bästa's födelsedag


Grattis på födelsedagen Emmy Ahlkvist. Idag, 3 Januari så är det dig vi ska fira. Idag har du left i fjorton år. Helt otroligt, nu blir det att fira ordentligt med massvis av presenter och tårtor med vänner o familj :D

Det här är till dig:
Emmy, du är en bokad tvillig. Du är min tvilling! Att jag har haft den här turen och lära känna dig. Det har snart gått ett halvår, och jag fattar inte det här än. Att du valde mig av alla miljoner, mig av alla i världen. Vart du än är och vart du än befinner dig så kommer du föralltid vara min tvilling för mig. Så mycket som du betyder för mig, går inte att beskriva. Jag finner inga ord som har en sån stort betydelse som du har för mig. Men jag hoppas att du förstår, du är en otrolig vacker person. Att jag till slut hittade dig i den här otroliga stora världen. Min egna tvilling. Jag har längtat efter dig i fjorton år, även att jag inte har känt dig så länge. Det var dig jag väntade på. Du var pysselbiten som fattades i mitt pyssel till mitt liv. Okej, nu låter det som någon kärlekshistora xd men jag hoppas att du förstår din betydelse för mig!
 
Den 11 augusti förändrade både våra liv. Vi vaknade upp på morgonen som vanligt. Vi visste inte att dagen skulle bli så speciell för oss båda, vi visste bara att vi skulle till Kalmar Rix Fms festival. Inte att våra liv skulle börja på nytt. Att en endaste mening, kan förändra två liv. "Jag står inte ivägen, ni ser va?". Det va de orden du sa till mig och min syster när du vände dig om i plubliken.
De var en helt underbar dag som alltid kommer finnas kvar i mitt hjärta. Dagen är ett underbart minne. Det kändes som igår, att du vände dig om. Ingen av oss anade att vi tittade på våra egna tvilling då. Ingen av oss anade att dina små ord skulle förändra två liv. "It's the little things that make life big".
11 augusti, det är dyrbara minnen som aldrig ska raderas. Den dagen som förändrade våra liv. Emmy, du är det bästa som har hänt mig!

Vi började bygga upp vår vänskap bara några få dagar efter 11 augusti. Du hittade till mig blogg, och vart chockad för att jag var tjejen du hade varit vänlig mot i publiken. Du hittade hit genom bilderna som jag hade fotat på Ulrik, en fanblogg till Ulrik hade lagt upp dom på deras blogg som du läste. Och du vart nyfiken att kolla på mer bilder till din fotokollage. Och så såg du mig, att det var mina bilder. Du tog ditt mod till att kontakta mig för att fråga mera om bilderna. Jag vart ju bara superglad att någon beundrade det jag gjorde. Och så märkte jag själv att det var ju flickan i publiken. Helt otrolig att man kan få en sån här underbar kontakt med en som man mötte mitt i en publiken av en ren slump.
Jag har lärt mig genom de här halvåret som jag har kännt dig, att inget är omöjligt. Allt kan hända, hur knasigt och overkligen det än är. Och att det finns ens andra själ där ute i världen. Jag har äntligen hittat min tvilling, jag är superglad varje dag för att jag mötte dig. Så tack för att du finns Emmy. Du är den bästa, viktigaste, finaste flickan på jorden. Den enda som förstårs sig på mig och mitt galenskap upp till 110%.

Väcker de här dig några minnen? :')






jag snodde videon från dig nu för stunden, är det okej? :') hihi





Kommer du ihåg när du gästbloggade hos mig också? hah, jag kommer ihåg dagen. Jag skulle ut med Chivasvovven på en promenad, och då skulle du gästblogga sålänge. Och det funkade inte och jag skyndade mig hem igen och allt xd haha, läst ditt inlägg HÄR senare vettja :D


Du var så vänlig mot mig när du hade samlat ihop mod och skulle fråga mig och du fick "låna" min bild på Ulrik till ditt fotokollage. Hahah, så gullig du var :')



haha, fint svar jag fick ihop till dig. Det här var första mejlet som jag skickade.



haha, allt det här ledde till en fin kontakt. Vi började mejla flera gånger i veckan till varandra. Och helt plösligt hade vi varandras nr, så då blev det en massa smsande också.




Och med allt det här pratande, så kom vi på att vi var precis likadana. Vi hade gjort och upplevt samma saker. Och vi var exakt likadana som personer, personligheten, som två tvillingar.
Och helt plösligt så snackar vi om precis allting med varandra. Vi litar på varandra upp till hundratio procent. Vi börjar snacka om killar, våra hemlighet, massa helt random saker, familj och andra vänner. Vi berättade allt för varandra. Vi hade hittat oss en redig sann vän. Vi förstår oss på varandra och vet hur den andra känner sig. Och nu, fy vilken fin vänskap vi har. Jag vet inte hur jag skulle kunna leva utan dig nu. Vem skulle jag vara då, om jag inte hade dig nu? usch vilken hemsk tanke. 
Så tack för att du finns Emmy! Och idag har du funnits i fjorton hela år. Så grattis ännu en gång och ha de bäst. Så hörs vi nog senare :D ♥

Kommentarer
Postat av: Emilia ♥

Önskar dig en fortsatt trevlig kväll! :)

2012-01-03 @ 19:04:40
URL: http://www.emlas.se
Postat av: Emilia ♥

Sv: Ikväll ska jag mest slappa. Sj? :) ♥

2012-01-03 @ 20:00:30
URL: http://www.emlas.se
Postat av: Emmy

Aw Linnea, taack för det här. Tack för att du finns, för allt. O tack för världens bästa födelsedagspresent! Jag sitter här o lipar nu ♥

2012-01-04 @ 00:36:09
URL: http://emmyahlkvist.blogg.se/



LÄS INNAN DU KOMMENTERAR:

Jag kör tyvärr inte med bloglovin - Läs inlägget innan du kommenterar, det du söker kanske står där i - Jag är intresserad av tävlingar m.m - Alla bilder som visas är tagna av mig om det inte står något annat - Tipsa gärna hur jag ska förbättra mig blogg!


Ditt namn?:
Stalker?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du någon blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0